فعالیت ۶۲۰ شغل خانگی در استان همدان 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از فعالیت ۶۲۰ شغل خانگی در این استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: این میزان تسهیلات پرداختی در ۶ ماهه نخست سال جاری توسط ۲۰ بانک عامل دولتی و خصوصی در استان ابلاغ و جذب شده است.

یوسف شعبانی با بیان اینکه ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ در نیمه نخست سال جاری در همدان پرداخت شده است، افزود: دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد شهید، بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری، بنیاد مستضعفان، معاونت وظیفه عموم نیرو‌های مسلح مشمول دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ هستند.

او میزان تسهیلات پرداختی در قالب تبصره ۱۸ و تفاهم نامه‌ها را در نیمه نخست امسال هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با هدف اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی و دانش آموختگان دانشگاهی پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد: هفت هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات طرح‌های سفر رییس جمهور به همدان در نیمه نخست سال جاری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم برای رشد تولید و اشتغال تلاش مضاعف و شبانه روزی دارد، گفت: در کنار وام‌های پرداختی یاد شده، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) در همدان پرداخت شد.
او با اشاره به اینکه ۶۲۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط در استان همدان ثبت شده است گفت: بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و مواد غذایی بوده است. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، سقف پرداخت وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به هر نفر را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد افزود: باز پرداخت این تسهیلات هفت ساله با سود چهار درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.